Home Nieuws Klanten vertellen Debbie to Business: Personal Branding Magazine

Debbie to Business: Personal Branding Magazine

Geplaatst op 6 januari 2016 in de categorie Klanten vertellen.

Debbie Veeke heeft een magazine gemaakt om zichzelf als sollicitant te onderscheiden. Benieuwd naar haar ervaring en het resultaat?

Zo heeft zij ons gevonden

"Ik heb Jilster gevonden via google. Ik was op zoek naar een gratis tool om een magazine mee te maken. Al snel kwam ik op de website van Jilster terecht. Dankzij de vele voorbeelden had ik meteen een goed gevoel bij Jilster!"

Het doel van haar tijdschrift

"Ik wilde een magazine maken om mijzelf als sollicitant te onderscheiden ten opzichte van andere kandidaten. Een personal branding magazine wat ik kon versturen n.a.v. een vacature. Ook heb ik het magazine via social media verspreid en dat heeft heel goed gewerkt."

Het resultaat van haar zelfgemaakte tijdschrift

"Heel positief. Ik heb ontzettend veel complimenten gekregen voor mijn originele wijze van presenteren.

Naar aanleiding van mijn magazine ben ik allereerst benaderd door ORTS voor een interview (ik had hen een kort persbericht gestuurd).

Ik ben daarna geïnterviewd voor de website 'Hoe vind ik een baan'. Ik ben gevraagd om een blog te schrijven op 'Sollicitatiehulp.org'. En Werkversterkers (initiatief UWV) heeft mij genoemd in een artikel.

Verder heb ik ontzettend veel leuke reacties van zowel bekenden als onbekenden gehad. En vooral de eerste maand kreeg ik ontzettend veel tips. Om bijv. eens contact met iemand op te nemen, of om een bepaald bedrijf in de gaten te houden, of concreet een tip voor een openstaande vacature.

Ik heb naar aanleiding van mijn magazine en de combinatie van netwerktips van mensen die mijn magazine hadden gezien, uitnodigingen gehad om bij verschillende bedrijven op gesprek te komen. In eerste instantie is daar een interim opdracht uitgekomen voor een half jaar.

Aangezien het een tijdelijke baan betrof, moest ik na een tijdje weer op zoek naar een nieuwe baan. Daarvoor heb ik mijn magazine wat ge-update (fijn dat dat kan!) en opnieuw verspreid binnen mijn netwerk. Dankzij een nieuwe promotieronde heb ik per 18 januari een vaste baan gevonden!"

Debbie’s tips bij het maken van een magazine

"Maak gebruik van de sjablonen die in de tool zitten. Hierdoor ziet je magazine er gelijk heel professioneel uit.Verder heb ik ervoor gekozen om ook professionele fotografie te gebruiken. Dit heeft me wel wat geld gekost, maar het magazine ziet er daardoor een stuk beter uit. Die investering vond ik het zeker waard."

Debbie heeft ook een speciale website gemaakt waarop het magazine te zien is: www.debbieveeke.nl.

Start je eigen tijdschrift!